Scouting Ferguson viert 100e verjaardag!

Op vrijdag 17 augustus vierde Scouting Ferguson haar 100e verjaardag. Scouting Ferguson werd in 1918 opgericht en ondanks deze hoge leeftijd bruist het van energie met elke week een geweldig programma  voor de vele jeugdleden. Dit is onze kracht! Zeer veel leden, ouders, leiders, vrienden en bekenden van Scouting Ferguson waren aanwezig om dit bijzondere moment te vieren. Tijdens het feest werd stilgestaan bij het illustere verleden en heden maar ook bij de toekomst en hoe de groep nog leuker, groter en beter kan worden.

In de feestelijke aanloop naar deze mijlpaal is deze zomer een jubileumkamp georganiseerd waarbij 160 leden van de  groep gezamenlijk op kamp zijn geweest naar Schotland. Dit kamp was een geweldig succes!

Scouting wordt als vrijetijdsbesteding onder de jeugd steeds populairder. Bezig zijn in de natuur, leren improviseren en organiseren zijn onderwerpen die de jeugd en ouders aanspreken. De groep telt nu 200 leden en wil doorgroeien naar 250 leden. Een vaste kern van 40 vrijwilligers zet zich iedere zaterdag in voor uitdagende en leerzame activiteiten voor kinderen en jongeren in de leeftijd van 4 tot 18 jaar. Scouting Ferguson levert zo een belangrijke bijdrage aan onze toekomst.

Scouting Ferguson zit al 25 jaar in het prachtige ecologische groepshuis De Clan gevestigd aan de Muurbloemweg 41 te Den Haag en is reeds 50 jaar een herkenbaar gezicht in de wijk Bohemen, grenzend aan het landgoed Meer en Bos. Meer weten over Scouting Ferguson? Kijk dan op verder op onze website!

Heb je nog vragen of wil je ook Fergusonner worden? Neem dan contact op via secretaris@scoutingferguson.nl