HansBert Griffioen krijgt lintje en insigne Ridder!

Onze eigen erevoorzitter HansBert Griffioen heeft maandag 26 april uit handen van onze Burgemeester Jan van Zanen een koninklijk lintje gekregen. Met het ontvangen van dit lintje is HansBert geridderd in de Orde van Oranje Nassau. Dankzij de inzet van Edith (dochter) en vele vrienden en bekenden van HansBert, is de afgelopen tijd een indrukwekkend dossier aangelegd met daarin getuigenissen van alle organisaties en activiteiten waarbij HansBert de afgelopen jaren betrokken is geweest en nog steeds is. Zeker zijn jarenlange inzet voor onze eigen scoutinggroep, scouting regio Den Haag en Scouting Nederland, zijn een groot wapenfeit. Maar daarnaast is HansBert actief als budgetmaatje, de voedselbank, de kerkenraad en nog veel meer. De lijst is te lang om alles op te kunnen noemen! Bij deze willen we namens alle leiding en leden van Scouting Ferguson HansBert van harte feliciteren met deze welverdiende onderscheiding!

Door de huidige coronamaatregelen zag de uitreiking er natuurlijk anders uit dan gebruikelijk, maar de directe betrokkenen hebben de uitreiking via webcam kunnen volgen. De stream van de uitreiking is voor iedereen die het leuk vind ook nog terug te zien via: https://youtu.be/5CmeiW_G0Aw

We zijn als groep heel erg trots op het feit dat HansBert Griffioen gisteren een welverdiend lintje heeft gekregen. Maar HansBert voldoet met het krijgen van het lintje ook aan de scoutieve voorwaarden van het insigne Ridder dat op het scoutinguniform gedragen kan worden! Dit unieke en speciaal voor deze gelegenheid gemaakte insigne, is vandaag door de leden van de commissie van bijzondere verdiensten overhandigd. HansBert, dank je voor alle inzet en we vertrouwen erop dat je nog jaren als echte Ridder bij onze groep betrokken zal zijn!

Foto uitreiking lintje: Martijn Beekman
Foto’s uitreiking insigne: Edith Griffioen

HansBert Griffioen krijgt lintje en insigne Ridder!