Club van 100 – Ferguson Fellowship

Club van 100 dag
Op een wat regenachtige zondagmiddag was er voor het eerst sinds veel te lang een activiteit voor de leden van de Club van 100! Met een man of 25 hoorden we na een kopje koffie een mooie introductie door Ernst-Jan van Broeckhuijsen over het ontstaan van het idee voor de Club van 100, de doelstellingen, hoe de club zorgt voor connectie en minder afhankelijkheid van de gemeente. Daarna was het tijd voor onze speciale gastspreker (een andere oud-voorzitter): Johan van Alphen.
Johan vertelde ons een mooi verhaal over het ontstaan van Scouting en het gedachtegoed, en over de bijdrage van Scouting in het algemeen aan de maatschappij. Een mooi en bewogen verhaal over verbinding en vriendschappen die vaak verder reiken dan Scouting alleen, die vaak tot in de lengte van dagen blijven bestaan. De inleiding van Johan gaf stof tot doorpraten zoals dat heet.
Daarna was het tijd voor een hapje en een drankje en een goed gesprek. Voor alle leden was er een goede fles wijn met een dankwoordje; samen leveren we een bijdrage aan dingen die anders voor de groep moeilijk te zijn realiseren. Dit blijven we doen als club van 100! Het was een gezellige middag en we hopen dat iedereen het leuk heeft gehad. De volgende keer streven we naar 100% opkomst met alle Club van 100 fellows.

Club van 100 nu ook op de website
Als je ideeën of suggesties hebt voor nieuwe leden (allemaal 1 erbij dan zijn we met 100!), mail naar clubvan100@scoutingferguson.nl. We hebben inmiddels onze eigen pagina op de website van Scouting Ferguson waar binnenkort ook alle formulieren te downloaden zijn.

Rest ons nog aan te kondigen dat de Groeps-BBQ dit jaar op 24 juni plaatsvindt waar we jullie allemaal hopen te zien zodat we met elkaar kunnen proosten op een geslaagd jubileumjaar, een mooi zomerkamp in Italië en de start van de zomer!

Met scoutinggroet,

Ernst-Jan