Bevers

De jongste leden van onze groep (van 5 tot 7 jaar) zijn de Bevers. Je herkent ze aan hun rode sweater of poloshirt. Verder dragen ze net als alle andere scouts in onze groep de Fergusondas. Zo horen ze er echt bij.

Duinknagertjes
Dit is de naam van het beveronderdeel. Dit onderdeel is op 1 maart 1986 opgericht toen ons toenmalige groepshuis aan de rand van de duinen stond; op de hoek van de Duinlaan en de Muurbloemweg. Dat “knagertjes” komt natuurlijk van de bevers; die ijverige dieren met hun sterke voortanden.

Spelend ontdekken
Bevers houden vooral van spelen. Spelen in de natuur, sportief spelen, toneelspelen of gewoon samen spelen. Spelenderwijs ontdekken ze de wereld om zich heen.  In het dorp Hotsjietonia is de hoofdpersoon het kind Stuiter. Stuiter speelt met vriendjes in Hotsjietonia. De andere spelfiguren zijn de inwoners van het dorp. De bevers kunnen zich gemakkelijk met deze spelfiguren identificeren. Ze gebruiken hierbij hun fantasie, wat een bijdrage levert aan hun ontwikkeling.

De leiding speelt mee
De leiders van de Bevers spelen mee. Allemaal hebben ze hun eigen talenten. Maar ook een goede opleiding. Ze volgen trainingen en cursussen. Een serie handboeken ondersteunt de leiding bij het bedenken van het spel. Uw kind is bij onze scoutinggroep in vertrouwde handen.

Bevers spelen samen
Bevers spelen niet alleen met Stuiter en zijn vrienden, maar ook met elkaar. In een groep van hooguit 20 kinderen. Net als bij oudere Scouts kennen Bevers hun eigen gebruiken. Ze worden Bevermanieren genoemd. Bevermanieren liggen echter niet vast. Ze zijn speels en bevorderen vooral het groepsgevoel. Zo leren de Bevers spelenderwijs samen te werken.

Opkomsttijden
De opkomsten zijn ’s zaterdags van 10.00 tot 12.30 uur in ons mooie groepshuis De Clan. Breng uw kind op tijd, zodat wij ook op tijd kunnen beginnen. Als er afwijkende opkomsttijden of –plaatsen zijn, dan laten wij dat natuurlijk vooraf weten.

Komen kijken
Lijkt het je leuk om een keer te komen kijken?
Kom dan gewoon eens een opkomst meedoen

Informatie
Regelmatig verschijnt ons groepsblad de Ferguson Post en het (landelijke) verenigingsblad Scouting Magazine/Bever Post. De eigen Scoutshop verkoopt alles wat een Scout nodig heeft.

Contact
Heeft u vragen of opmerkingen? Na de opkomst is er altijd tijd voor een gesprek. U kunt ons ook bereiken per e-mail op bevers@scoutingferguson.nl.

Beverteam

Charmaine (TL)