Welpen meisjes

Ben je een toffe meid en tussen de 7 en 11 jaar? Jij boft! In een groene blouse en natuurlijk onze eigen Fergusondas ben je bij ons aan het juiste adres voor een spannende zaterdagmorgen. Deze meisjes worden Welpen meisjes genoemd. Wie zijn het en wat doen ze eigenlijk?

Muurbloemen
De Welpen meisjes noemen zichzelf De Muurbloempjes. De kring is begonnen op zaterdag 1 september 1973. Dat komt van de naam van de straat waaraan ons groepshuis is gelegen en het is ook een knipoog naar de naam van de Scouts meisjes (Sunflowers).

Ga je mee?
We gaan naar Bambilië. Dat is het land waar de Welpen spelen. “Maar waar ligt dan Bambilië,” zul je vragen. Tja, als je er echt graag naar toe wilt, dan kom je er vanzelf! Bij Snorrega ga je de grens over. Een reis vol avontuur begint. In Wamshaven wonen de vissers. Ze kunnen heel goed knopen leggen. Vlitter is de omroepstad van Bambilië. Je mag er zomaar binnenlopen in de studio’s. Als je dwars door de Warbossen loopt, zie je in de verte de molen van Haverhoek. Als je het dorp binnenkomt, ruik je meteen het versgebakken brood; de bakkers van Haverhoek zijn aan het werk! Er is nog veel meer te ontdekken in Bambilië … de muziektent in Keverkapelle, raadsels in Miegenum en het kasteel in Driemstein. Ga mee op ontdekkingsreis in het Drasmoeras, de Ruige Verten of de Onbekende Heuvels.

Wat doe je als Welpen meisje nou eigenlijk bij Scouting?
Nou, eigenlijk van alles. Er zijn spelletjes die iedereen bij Scouting wel eens doet. Renspelletjes, vuurtje stoken, watergevechten, spannende verhalen, en ga zo maar door. Leuk is het zeker. Reken daar maar op!

Op kamp!
Een keer per jaar gaan alle Welpen op kamp. Dan slaap met je z’n allen in een groepshuis van een andere scoutinggroep. Je leert elkaar goed kennen en beleeft extra-speciale avonturen. Misschien is er wel een groot kampvuur…

Spelend op ontdekkingsreis
Plezier staat bij Scouting voorop. Maar Scouting is meer. Bij Scouting verken je de wereld om je heen. Je verlegt steeds je grenzen. Eerst nog speels, later steeds avontuurlijker en met meer uitdaging. Spelenderwijs leer je je eigen verantwoordelijkheid kennen. Je wordt zelfstandig en neemt je eigen beslissingen. Leiding wordt steeds meer begeleiding. Zo helpt Scouting kinderen bij het ontwikkelen van hun persoonlijkheid.

Opkomsttijden
De opkomsten zijn ’s zaterdags van 10.00 tot 12.30 uur in ons mooie groepshuis De Clan. Breng uw kind op tijd, zodat wij ook op tijd kunnen beginnen. Als er afwijkende opkomsttijden of –plaatsen zijn, dan laten wij dat natuurlijk vooraf weten.

Komen kijken
Lijkt het je leuk om een keer te komen kijken?
Kom dan gewoon eens een opkomst meedoen

Informatie
Regelmatig verschijnt ons digitale groepsblad de Ferguson Post en het (landelijke) verenigingsblad Scouting Magazine/Scouty. De eigen Scoutshop verkoopt alles wat een Scout nodig heeft.

Contact
Heeft u vragen of opmerkingen? Na de opkomst is er altijd tijd voor een gesprek. U kunt ons ook bereiken per e-mail op kabouters@scoutingferguson.nl.

Welpen meisjes team

Lisa (TL)